Když máte „Angličana“ musíte mít i „Francouze“

  • 20141108_073518
  • 20141108_080913
  • 20141108_091037
  • 20141108_093607
  • 20141108_100226
Nový přírustek:  kluzák Standard Cirrus přicestoval z dalekého Le Main
V polovině roku 2014 se vedení Aeroklubu Slaný rozhodovalo o rozšíření flotily kluzáků o další sportovní větroň. U našich pilotů se těší velké oblibě typ St. Cirrus a tak volba padla právě značku výrobce Schempp-Hirt. Pro hovořila i velmi příznivá cena a přijatelný nálet hodin. Nevýhodou byla dlouhá cesta (1300 km), kterou jsme museli podniknout, abychom nového miláčka pro náš aeroklub získali.
Ale pozitiva nakonec převážila, předseda sáhl do šrajtofle a zavelel: jedem! Čekalo nás 20 hodin v autě, cestu si posádka ve složení dva žáci, jeden dorostenec a jeden mladý instruktor krátila kvízy ze hry Česko nebo otázkami z teoretické zkoušky způsobilosti pilota kluzáků. Skoro jsme viděli Paříž, těsně minuli Orleans a málem navštívili katedrálu v Remeši. Díky příkladnému hospodaření našeho předsedy jsme vynechali dálnice a měli spoustu krásných zážitků z francouzského venkova.
V jednu hodinu ráno 8. října 2014 jsme dorazili na letiště vedle slavného okruhu 24h v Le Mains. Do schůzky s francouzskými aeroklubáky zbývalo pár hodin a tak jsme zalehli na matrace. Mladší část eskorty vyzkoušela pohodlí transportního vozíku k obytným účelům- jde to, jen byl trochu zima.
 Přivítání proběhlo srdečně a prohlídka kluzáku hladce. Zjistili jsme, že náš nový okřídlený člen celých pět let zahálel v hangáru. Na svoje relativní stáří byl velmi zachovalý. Díky výrobě v licenci Grob má právě tento model několik zajímavých prvků, díky nimž je to letadlo přesně pro nás. Odnímatelné závaží v čumáku pomáhá k výkonům lehčím pilotů, a pilotkám.
Po typické francouzské snídani, na kterou nás zahraniční kolegové pozvali, jsme se rozloučili a vydali  na dlouho cestu domů. S plným vozíkem nám trvala plných 22 hodin. Jeli jsme opatrně, abychom našeho nového mazlíka dovezli bezpečně na jeho nové působiště ve Slaném.
 Než se náš nový Cirrus pustí na oblohu, je třeba na něm provést mnoho úprav, které budou probíhat během zimy.  K tomuto účelu slouží nová aeroklubová dílna kluzáků, která umožní pracovat na dvou strojích současně. Navíc je dílna vytápěná a dobře osvětlená, o nový přírůstek bude dobře postaráno.
Českou imatrikulací se zařadí za našeho prvního Cirruse OK- 0969 a ponese tedy značku OK-0970, jako startovní znak jsme vybrali zkratku letiště Slaný- SN. Těšíme se na spoustu hodin strávených ve vzduchu s tímto krásným strojem. Hrdě Vám ho představíme v plné parádě, jen co bude kompletně připraven do provozu.

Mohlo by se vám líbit...